söndag 10 april 2011

Sköna söndag



























Lite bilder hemifrån. Idag åkte vi in till biograf Park och tittade på den nya filmen ”Rio” i 3D. Jättesöt film som uppskattades av hela familjen. När vi kom ut från bion slog vårvärmen till, varenda kotte hade solglasögon och jackan uppknäppt. Härligt. Äntligen!



























Jag samlar på gröna vaser. Har många nu. Så fort jag går in på en loppis eller auktion scannar jag snabbt av lokalerna, i hopp om att hitta de rätta vaserna. Men hos mormor och farmor hittade jag de allra finaste och de jag tycker mest om, de två på bilden som ser lite flammiga ut.

Här är några auktionsfynd. De hittades på en auktion på Öland i somras. Jag såg lådan direkt på visningen. Där låg de, tre lampfötter inklusive skärmar och sladdar, men det var lampfötterna jag ville åt. Min tanke var att göra dem till ljusstakar och jag har inte mycket jobb kvar med dem, ska bara såga av lite upptill så att man kan sätta ner ett ljus, sen är de klara.


4 kommentarer:

  1. Så fint du har på hyllorna . Kom just på att jag också samlar på gröna vaser eller nästan allt som är grönt för den delen.

    Fynd som dyker upp när man minst anar det är givetvis de bästa!

    Bra att du scannade in lampfötterna så att ingen annan fick tag på dem!

    Nu hoppas jag att solen håller i sig ända fram till påska.

    SvaraRadera
  2. Tack :)
    Ja, när man på håll ser sitt fynd och nästan kippar efter andan och hoppas att ingen annan hinner före och sen den sanna lyckan när man gjort en fint fynd.
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. oj vad fint med trollhasseln i glasklockan! jag har en sådan också men har inte hittar det där tiptop arrangemanget att ha i den.
    /Ylva

    SvaraRadera
  4. Hej! Ja det blev en trolsk stämning där inne i glasklockan. Ibland får man till det. :-)
    /Katarina

    SvaraRadera