fredag 1 april 2011

I have a dream 2

























Ok, en annan dröm jag har haft riktigt länge är denna. Jag är pensionär. Jag bor i en, ja kanske 3:a, på Östermalm här i Stockholm. Jag har blågrått hår. Jag har på mig min turkosa Vera Velour-morgonrock (den har jag redan - resten måste jag införskaffa), har tofflor med klack och puff. Lägenheten jag bor i har en underbar balkong. Jag öppnar två pampiga paraddörrar i glas för att komma dit ut. Jag sitter på balkongen med min (nuvarande) kollega, (vi har diskuterat detta och hon är på), och tittar ner på grannarna som är ute med sina hundar. Vi diskuterar hur sjutton man kan glömma luddet i torktumlaren och sånt. Vi tror inte att det finns några män i våra liv. Vi tror att de inte längre är i livet. Vi sitter på balkongen varje dag och sippar på en drajja eller svart kaffe med dopp. Vi äter små smörgåsar dränkta i Nutella. Från balkongen tittar vi efter stiliga män med seglarskor och skepparkavaj och grått backslick. Ja, jag ser det framför mig och ser fram emot det. :-)

3 kommentarer:

  1. Jag delar gärna din dröm !

    Carina

    SvaraRadera
  2. Vad bra! Då är vi tre på balkongen. :-)
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. ..hallå,tre på balkongen, ni får nog maka ihop er, för nu är vi fyra! /sis

    SvaraRadera