söndag 12 juni 2011

Kuddjakt


Är på kuddjakt. Jag vill ha några stora kelimkuddar att lägga på golvet och så nya kuddar till vår bruna linnesoffa. Vad jag ska försöka komma ihåg under sommarens loppis- och auktionsbesök är att leta bland textilierna. Det brukar jag alltid glömma bort, då jag oftast är fokuserad på gröna vaser. Kanske man kan hitta fina tyger att sy kuddar av. Och det påminner mig att min symaskin har gått sönder. Vem lagar sånt tro. Får väl leta efter färdiga kuddar om inte annat... 

Högst upp från vänster fjärilskudde från Ilva 259 kr. I mitten kudde från Mimou. Till höger randig kudde från Par Courrier 119 kr. Kelimkudde från Butik Lanthandeln 499 kr och den avlånga i sammet från Mimou.

Från vänster linnekudde med Manhattanmotiv från Åhléns 249 kr. I mitten kudde i rosa och ockra från Åhléns 169 kr. Till höger prickig kudde från Afroart 299 kr. Nedan till vänster stor golvkudde från Ferm Living hittad hos The Home Company 1 695 kr. Golvkudde i kelim från Butik Lanthandeln 675 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar