söndag 15 april 2012

FENG SHUI:A WEBBSIDOR

Många bloggar, nyhetssidor och webbsidor har mycket reklam. Det blinkas, det stör, och ibland tar det över. Man ser knappt inläggen eller nyheterna. Visst, jag förstår bloggare som vill tjäna en slant på det hela, helt ok, men när det blir reklam till höger, till vänster, i mitten och i topp och i botten och minst en rackare rör på sig. Nä, då är det dags för lite feng shui, det här med flödet, energier, finna balans och ha en tydlighet.

Jag använder mig av Firefox. Så här går man tillväga:
Gå till Verktyg, Tillägg, klicka på Adblock.
Och vips. Visste ni att Aftonbladet.se även har nyheter... bara tipsar.
:)

4 kommentarer:

  1. Mycket bra tips, jag har inte ens tänkt på att det går att slippa flimmrandet!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Ha ha, bra där! För att slippa störande moment i min blogg kör jag "Ad free" rakt av. Att försöka läsa Aftonbladet är stört omöjligt ibland. Fast jag inte klickar på annonser eller andra rubriker så sitter jag där titt som tätt ändå och får upp reklamsidor. Det här tipset kommer att lugna nerverna avsevärt. Tack!

    SvaraRadera
  3. Ja det var faktiskt riktigt skönt att slippa flimrandet och störningsmoment som stora pop-up-fönster när man vill läsa nyheter.
    Katarina

    SvaraRadera