lördag 20 augusti 2011

Stockholmstips

Förra veckan hade jag min sista semestervecka. Min syster och hennes familj kom upp på besök under några dagar och äntligen fick vi tid att ta en padda och se stan från vattnet. Touren heter ”Under Stockholms broar”.

En riktig hit tyckte vi alla. Med hörlurar på fick vi dessutom lyssna på olika berättelser om broar, byggnader och områden som vi passerade. Man kunde välja att lyssna på kanske 8-9 olika språk. Jag valde svenska men passade på att byta språk lite då och då för dottern som fick lite språkundervisning i japanska, kinesiska och på ett språk vars krumelurer till bokstäver var oerhört svårtolkade och jag har ingen susning om var man pratar så. Att dottern var måttligt road av språkundervisningen behöver ju inte tilläggas. :)

Passa på att kissa på båten är ett annat tips. Jag kissade under Västerbron och hann vinka till folk på en annan padda och sen såg jag den där berömda, och farliga, gungan som hänger under bron. 

Bilderna nedan är lagda i oordning. Så att ni inte tror att vi åkte fram och tillbaka.


 Här har vi Årstabron.

Här slussar vi i Skanstull.



1 kommentar:

  1. Som min kloka väninna alltid brukar säga "man ångrar aldrig ett toabesök"

    Just en sån tur gjorde jag för ett par år sedan . Utan sällskap men inte ensam för det .

    Vink vink / Carina

    SvaraRadera