tisdag 23 augusti 2011

Lämning


Idag hade jag tidningslämning. Jag layoutar en tidning en gång per månad och det tar sju arbetsdagar att layouta inklusive bildhantering inför tryck. Sen gör jag pdf:er och för över dem till tryckeriet. Många samtal, väggvisningar, korrsvängar och ett himla pdf:ande så ger jag ett tryckgodkännande. Efteråt är jag helt slut. Tom. Vill helst ligga ner och titta på molnen. Sova. Men det går inte. För att jag är fortfarande uppe i varv. Klarvaken. Som nu då. Klarvaken. Snart börjar Mash på TV.

2 kommentarer:

  1. Gudars gamla Falköga och vad hette han nu igen , Radar?

    Hoppas att du äntligen får sova lite . Risken finns annars att du hamnar i Kvinnofängelset!

    Tänk att jag som storkonsument av tidningar inte alls har en aning om hur den branschen ser ut.
    Suss gott lille palt.

    Carina

    SvaraRadera
  2. Ja du, jag minns inget alls av Mash, förutom just Radar. Jag slapp Kvinnofängelset (går den fortfarande) och knoppade in direkt efter Mash. Usch vad den serien var dålig. Har för mig att den gick under sent 70-tal på bästa sändningstid, fredag eller lördag runt 20 och med bara två kanaler hamnade man ju då och då framför Mash. Tack och lov för dagens skräp-tv. Så mycket bättre. :)
    Katarina

    SvaraRadera