fredag 11 maj 2012

JAG SVARAR - IGEN

Från och med nu skickade tillbaka ett gäng frågor. Klart jag svarar.
  1. Vilken var din första egeninköpta musikskiva? Minns inte riktigt, om det var A-ha eller Freestyle.

  2. Vad är du rädd för? Hm, jag försöker att ignorera mitt katastroftänkande så gott det går. Annars skulle jag gå under. Mycket som kan hända som man kan gå och vara rädd för. Annars humlor, fjärilar och småkryp.

  3. Har du någon last? Vad? Tidningar. Det började under gymnasiet då jag köpte dyra brittiska tidningar i kiosken på hörnet av Fristadstorget i Eskilstuna. Sedan har det bara fortsatt. Till och med som fattig student unnade jag mig en Sköna Hem, tidningen Form och ett gäng andra tidningar. Hellre nudlar veckan ut.

  4. Bästa semestern? Sirmione, Italien 2009 med man och barn inklusive en dagstripp till Venedig.
     
  5. Ditt första minne? På lantstället i Sundbyholm. Jag är straxt över 2 år gammal när syrran vill rymma hemifrån en varm sommardag och som alltid vill jag följa med henne. Hon tar sin röda cykel med mig på pakethållaren och indiantältet på styret och kör hela vägen ned till grannen 50 meter bort. Klockan är säkert runt 7 på morgonen då hon knackar på hos dem och frågar om det är ok att vi bosätter oss på deras infart. Helt ok, var det. Tills pappa hittade oss och vi fick flytta hem igen.

  6. Vad föll du för hos din partner? (om du har någon) Hans ihärdighet. :) Han bara gav sig inte. Sen var och är han väldigt gullig.

  7. Bästa tv-serien, ever? Stolthet och fördom, som gick någon gång under 90-talet. Gick ju knappt att vänta på att mr Darcy, min favvo Colin Firth skulle dyka upp i rutan varje vecka. Ujujuj. (Kalla fötter och Huset Elliot var också favoriter).

  8. Om du vore ett djur, vilket djur skulle du då vara? En häst, en vildhäst. Svart, snabb och blänkande.

  9. Om du skulle ge ditt tonårsjag ett gott råd, vad skulle du då ha sagt? Du är bra, duktig och ambitiös, slappna av, tro mer på dig själv, det kommer att gå bra.

  10. Vad gör du om 10 år? 50 år gammal. Oj. Jag jobbar med en annan sak än vad jag gör idag. Berättar med vad när jag har sökt och fått ett sådant jobb. :) Förhoppningsvis bor jag under delar av året i något varmt land. Alternativt bastar mycket.

    Svara på Från och med nu´s  frågor du med, om du har lust. :)

3 kommentarer:

  1. Tack för fina svar! Blev lite full i fniss över att du är rädd för fjärilar
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch, de är riktigt otäcka, men fina. Jag försöker sansa mig när barnen är med.

      Radera
  2. Underbara svar! Jag hade en batalj med en, obs stor fjäril i Gbg en gång, mardrömmar om det fortfarande : ) Tack för snäll kommentar om mitt inlägg om Blomqvist, precis vad jag behövde den veckan! Tack dessutom för fina väskor, Judith väskan sitter nu på vill ha listan,
    Malin

    SvaraRadera