söndag 6 maj 2012

11 FRÅGOR 11 SVAR

Av LiseLotte, a piece of happiness fick jag och 10 andra 11 frågor att svara på. Så ska man sedan hitta på 11 nya frågor och föra vidare till 11 andra. Phiu! Men ändå kul, så here we go.



 






Mina svar:
1. Varför heter din blogg som den gör?
Ja du, har ingen aning. Tankegången gick något liknande; jag ville ha med radhus i namnet i och med att jag är boende i ett. Jag surfade runt för att se vad som redan var taget, och på något sätt så kom jag fram till ”Live från radhuset”.
2. Du bloggar för att? Det gör mig glad.
3. Vad gör dig lycklig (förutom familjen)? Värme. Från solstrålar, bastu, element och från andra människor.
4. Någonting som gör dig oerhört sorgsen? När någon i min närhet mår dåligt. Våldtäkter.
5. Vad saknas i ditt liv? Mormor.
6. Det här vill du ha gjort innan du dör? Jag skulle vilja bo i ett varmt land. (Bild ovan).
7. Det här är du skitbra på? Mösterpassning vid tapetsering. :)
8. Vad uppskattar du hos andra? Vänlighet. Att vara tillmötesgående. (Inte agera ut ens egen ilska, frustration, avundsjuka och andra ledsamheter över andra).
9. Om du vann 10 miljoner vad skulle du göra då? Köpa en båt (att ha i Sverige) och ett fint litet hus i ett varmt land.
(Bild ovan).
10. Om du fick makt för en dag, vad skulle du införa då? Höja lärarlönerna och sätta in två ordinarie lärare i varje klass. Jag skulle anpassa pensionärshem efter intresse.
11. En natt i Vegas eller en dag i ödemarken på fjället? Ödemarken på fjället. Dock inte ensam, jag är mörkrädd.


Här är mina frågor:
1. Vilken är din favoritmöbel och varför?
2. Din favoritstad i Sverige?
3. Danskt wienerbröd eller kanelbulle?
4. Vem är ditt frikort? ;)
5. Vilken talang önskar du att du hade?
6. Din käraste ägodel (ingen familjemedlem)?
7. Vilken är din paradrätt?
8. Godis - sött eller surt?
9. Det bästa jag har gjort i mitt liv (förutom ev. barn).
10. På morgonen – kaffe eller te?
11. Vilken egenskap hos dig själv tycker du mest om?

Jag skickar vidare till ett härligt gäng:  
(Skridskoänkan, du har ju redan 11 frågor att klura på. :)

Radhustankar  (Som gav mig inspiration till fråga 4 som hon just gjort ett inlägg om).
Lotta&dom  

Eller om någon annan vill hänga på, go for it. :-)

6 kommentarer:

  1. Tack jag vet! Behöver just nu en bunker med internet uppkoppling .Varför får jag aldrig vara ifred vid datorn. 11 frågor kräver koncentration.

    Nu när säsongen är över tycker jag att tycker jag att du borde försöka fynda dig ett lyxigt ullunderställ så behöver du inte frysa på midsommarafton!

    Kram!

    Behöver du shoppingsällskap - hittar jag numera ganska bra till Strandvägen.

    SvaraRadera
  2. Jag hade tur. Båda barnen har varit utomhus och tid uppenbarade sig.

    Underställ har jag, tre stycken tror jag. Det där med kyla, inte min grej. Nää ä, midsommarafton i underställ, då kommer jag att börja gråta. Jag vill ha mellan 25-30 och hamnar det över 30 gnäller jag åt andra hållet. Jag är vädergnällig. Passar på en parkbänk. ;)

    Ja, sällskap att säga hejdå till min lilla pollett och säga hej till en ljusstake. Gärna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trivs bäst i skuggan när det är som varmast. Men sen på kvällen när värsta värmen försvinner och kvällsljuset är så vackert då njuter jag.

      Vi hoppas på en "Lagom " midsommar. Hojta vettja när poletten börjar brinna i väskan!

      Radera
  3. Kul med frågor och tillhörande svar som berättar lite mer om dig! Okidoki. Ska fnula på frågorna. Återkommer med svar!

    Hoppas du har en skön avslutning på helgen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Kul med frågestund, och tack, där fick jag något att bita i, nåt att klura på, fundera över :)

    SvaraRadera
  5. Åh va kul att läsa.
    Gillar dina svar. Speciellt, anpassa pensionärshemmen efter intresse. Smart idé.

    Kram

    SvaraRadera