lördag 30 juni 2012

SOMMARENS LÅT


Perfekt låt för bilkörning i stockholmstrafiken, ser mig själv sjunga/skrika: "Du måste flytta på dig! Flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta. Du måste flytta på dig!". Det finns ju både en och annan idiot i bilarna därute.

Sista dagen på jobbet igår innan semestern och 1 001 saker skulle fixas till Almedalen dit jag själv inte ska men många kollegor. Trycksaker, flyers, affischer etc. Har ballongbeställningen kommit? Har vi helium...

Tog en lunch i Nacka Strand och trots att jag bott och jobbar fem stenkast därifrån så har jag aldrig varit på Grönkulla trädgård. Ett tips. Så himla mysigt, ett litet grönt hus ser man från gatan och på baksidan öppnar sig en stor fin trädgård med flera bord uppe på berget med storslagen utsikt över Stockholms inlopp. Underbara sallader och soppor. 


3 kommentarer:

  1. Tack för det tipset! Har aldrig hört talas om det stället tidigare.
    Ha nu en riktigt skön och fin semester!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Ja det var riktigt charmigt, de sålde även lite inredningsprylar i en tillbyggnad på baksidan.
      Ha en skön sommar du med!

      Radera
  2. Vilket ställe - ser jättemysigt ut! Såna tips gillas.

    Känner igen det där med Almedalen, fixa och hjälpa till innan och så får man inte följa med :-( Vi hade ett seminarium där idag.

    Skönt med semester - grattis!!! Jag knegar hela juli. Sen ska jag hälsa på en altan som visst ska vara hyfsat nybyggd ;-)

    Håller med dig om att det finns massor av idioter i trafiken. Och jag tror inte att någon tycker att jag kör som en idiot, mönsterförare som jag är. Eller :-)

    Kram till dig och njut av semestern!

    SvaraRadera