söndag 17 juni 2012

HOUSE I HJÄRTAT

Vad jag älskar housemusik. Jag var vägg i vägg med Stockholm Stadion i måndags och såg att något stort var på gång, stora palmer skjutsades in och säkerheten var hög. Hade jag vetat vad som var på gång den här helgen hade jag ju, tillsammans med alla 90-talister, också köpt mig en biljett till årets Summerburst. Men hur hade det sett ut. En tant bland alla ungdomar. Nåväl. Nu har jag dansat mig svettig framför livesändningen, tack vare SVT.

Jag kan dansa i timmar. Att springa till bussen ger mig andnöd och eftersvettningar i timmar. Men att dansa tre-fyra timmar riktigt ordentligt har jag inget problem med alls. Måste vara de positiva energierna.

Jag blev ganska snopen i somras på Öland då jag fick höra att SHM, Swedish House Mafia var i byn! Vad? 10 sekunder senare var jag över i grannhuset och fick höra att det ju bara är Martin, en kompis till grannsonen, som sjunger i en av låtarna, Save the world tonight. Wow, imponerande!

Ute i förorten där jag bor finns det en ö. Där det varje sommar anordnas ett house-party som börjar vid 11 på kvällen och slutar vid 11 dagen därpå. I runda slängar. Det ekar mellan husen och grannarna blir tokiga. Fullständigt olagligt och polishelikoptrar och polisbåtar har cirkulerat. Jag har mer tänkt på hur jag ska ta mig dit. För några år sen var jag och D på en disputationsfest och vi står och pratar med en kille som visar sig vara killen som anordnar det hela! Hur vi nu kom in på det. Vi bytte telefonnummer och han lovade att ringa nästa gång. Får hoppas att det blir av i år. Om jag så ska simma ut.

4 kommentarer:

  1. Tänk jag hade ingen aning om att det som pågick på Stadion. Har ingen koll alls på den typen av musik eller artister. Någon nämnde Sebastian Ingrosso - efternamnet känner jag till men där tar det slut.

    Men jag håller med om att dans när du är i rätt mood är inte alls jobbigt.
    Hoppas nu att du får dansa mycket i sommar...Hon dansade en sommar ;)!

    Jag får väl hålla mig till Tom Jones istället !

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen är du också vaken? :) Ja Sebastian är son till Vito, en av Pernilla Wahlgrens bakgrundsdansare du vet. Emilios bror.
      Så så härlig musik att dansa till, och att dansa precis hur som helst.

      Tom Jones är ju inte fy skam han heller. It´s not unusual..

      sov gott:)

      Radera
  2. Svar
    1. Jepp. Samma. Då blir det snabbinkallning av barnvakt, låna grannars båt och så dansa all night long. :)

      Radera