onsdag 21 september 2011

Long time...

Hej igen. Nu är vi på plats och trivs som bara den. Barnen hittade nya vänner efter bara några minuter. Här finns det betydligt fler barn än där vi bodde tidigare vilket är skönt.

Från att gå till 117 kvm till 220 känns stort, detta fördelat på tre plan. Hallå interntelefon. Nu hör ingen en när man från övervåningen ropar att toapappret är slut. D gjorde snabbt iordning filmrummet i källaren med kanon uppsatt i taket och uppborrande av filmduk. Hallå prioritering. Men barnen blev nöjda och glada. Första dagen i huset kom min syster med familj upp och hjälpte oss att packa upp och att riva några överskåp i köket. Det blev sån skillnad! Från att ha haft idén att riva köket och installera nytt känner vi helt plötsligt att det är ett fantastiskt fint kök, så här rivs ingenting.

Att de förra ägarna lämnade kvar ett jättefint piano är uppskattat av oss alla. Min D har aldrig tagit en enda pianolektion men han spelar så otroligt bra. Ska filma och lägga upp så ni får höra, det är såå vackert. Däremot trumsolon kommer vi få öva på mer, just nu kan ingen av oss det särskilt bra, det bara LÅTER.

Hittade fram till Karlskronas Lampfabrik. Vilka lampor! Det fanns så många fina jag kan tänka mig. Jag måste slå till på en fotogenlampa till vintern. Jag har sparat mormors fina, så den ska jag också försöka hitta bland lådorna nere i källaren.



Bilder från Karlskronas Lampfabrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar