fredag 6 maj 2011

Konst på nätet

Konst till överkomliga priser letade jag ofta efter när jag satt i styrelsen för jobbets konstförening. Det var såå roligt att springa på konstgallerier och bara få peka på en tavla och säga "Den där tack. Och den". Det var oftast högvinsterna som inhandlades på det sättet. Sen var det ca 30 tavlor till som skulle köpas in. Då tittade jag ibland in på de här sidorna:



Marcus Palmqvist: Worthing 2, Pris: 1.950 kr.

Just detta verk av Andreas Lind, New York Bloom, 630 kr.


Lisa  Rinnevuo, "Puppa", Pris 1.400 kr.

Yuki Mori “The Tale of the Miraculous Sound of Wonderland”, 720 kr.


På olika muséers webshoppar, som till exempel Moderna, kan man hitta fina affischer att rama in. Här köpte vi ingen konst till konstföreningen men jag har handlat här för mitt eget hem. Här en affisch på ett verk av Jockum Nordström, Le Palais de Billard, 2002, 90 kr.

Konstbolaget 
Här kan man hitta superbillig konst. En auktionssajt där du budar hem ditt konstverk. Här
Max Knutsen-Kung Carl Gustaf **. Just i detta nu så ligger nästa bud på 350 kr. 

1 kommentar:

  1. Kul att du tipsar om konst. Inte dumt heller att hitta mer prisvärd lättillgänglig sådan. jag har på sista tiden haft som sport att plöja mig igenom udda butiker på nätet som säljer härlig personlig konst!

    Idag blir det 50-års kalasande hos svägerska . Jag hoppas att du också får lite tid att njuta mellan röj, städ och flytt stajling.

    Må gott denna fina lördag kväll!

    SvaraRadera