onsdag 4 maj 2011

Detaljerna som gör det

Mitt VISA-kort luktar bränt. Shoppar inför fotografering och visning som sker i slutet av maj. De här detaljerna kommer få sin plats här hemma inom kort. Man vill ju ha det sådär "Ljust och fräscht"... ;-)
Handduk och skärbräda, Picknick, från Designtorget, design Marianne Westman. I och med att köket inte är renoverat och har kvar sin 60-tals charm (korsar fingrarna) så tänkte jag att jag ville lyfta 50-60-talskänslan där. Kanske ser man inte skavankerna utan tittar på detaljerna. Vi får hoppas. Tvålpump och toalettborste från Vipp, fina asken VITRIINI från iitala och handdukar från Lexington till stora badrummet, glaskupol från Day, allt från Länna Möbler. Sen tycker jag inte om att allt känns nytt, alla loppisprylar och ärvda ting ska kombineras för bästa resultat, tycker i alla fall jag.

1 kommentar:

  1. Lovely shopping ! Ett piff som är ett måste i visningstider. Det bästa är också att man oftast får pengarna tillbaka, och att prylarna kan återanvändas i nästa hem!

    Härlig lite skrämmande känsla när visa kortet börjar lukta bränt.

    Bästa lycka till nu !
    Carina

    SvaraRadera