söndag 26 februari 2012

Nämen hej igen!

Jahapp, long time igen. Var tvungen att ta tag i en jobbig sak och tvingades vara stark trots att jag inte kände mig det. Men nu efteråt känner jag mig stark och är så stolt över mig själv att jag tog tag i det, en gång för alla.

Men så har jag också varit med om lite skoj, träffat Anna som fyllde 40, drack alldeles för mycket champagne på en trevlig hotellbar och taxin tuffade hem vid 3-snåret. Sånt behövs ibland.

Dagen har spenderats med att ha koll på solen. I och med att vi flyttade in under hösten så är det först nu vi ser var solen är på förmiddagarna och eftermiddagarna. Nu till våren ska vi bygga två altaner, så vi kollar in var solens strålar kommer att värma oss mest och längst.
Vad jag längtar efter att ta en kopp kaffe en varm sommarmorgon ute på altanen.

Jag bor verkligen i fel land. Jag hatar kyla. Jag är kall ändå som det är, behöver inte minusgrader för att försämra läget. Kan man bara ta ur kidsen ur sina skolor och flytta?

Lampan på bilden, 265 från Flos, skulle sitta som en smäck på väggen intill soffan. Så att man kan läsa utan bekymmer när man sitter i soffan och i fåtöljerna. Like a lot.

4 kommentarer:

  1. Heeej, trevligt med ett inlägg igen!
    Nog är det hopp om varmare tider nu! Snart sitter du där i solen på nysnickrad altan. Snart är golvet för hett att gå barfota på...

    SvaraRadera
  2. Fint att du är tillbaka igen . Jag blir glad att läsa om ditt mod , att du nu känner dig starkare och stolt över dig själv. Bra för mig att läsa om sånt - jag som just nu behöver vara lika modig som du har varit!

    Solen som just nu letar sig in i våra hem är väl mer än efterlängtad .
    Vi har två altaner , en för morgon och en eftermiddag/ kvälls plats. Riktig guldkant i livet att sitta där och äta sin frukost.

    Nu planerar vi för en varm vår och att ses igen tycker jag!

    Kram C

    SvaraRadera
  3. Hepp! Här var lampan!http://kakform.se/hemma-hos-fotografen/

    SvaraRadera
  4. Nämen, hej igen! Kul att du är tillbaka och att det jobbiga är över. Lite balans där också med trevligheter. Skönt. Nu hoppas jag att vi får se lite mer av dig igen :-)

    Kram Lotta

    SvaraRadera